Offentliggør planerne om geotermi i Hillerød!

Opfordring fra Tue Tortzen, der er bestyrelsesmedlem Hillerød Forsyning:
Ud med sproget !
Arbejdet i både virksomheden og bestyrelsen for Hillerød Forsyning er meget professionelt, og vi har fine lave priser på vores ydelser.
Noget af det vi arbejder med er naturligvis fortroligt af hensyn til udbud, handler og konkurrenter.
Desværre er hele spørgsmålet om geotermi blevet tavshedsbelagt – efter min mening ganske overdrevet.
Men jeg må altså ikke fortælle borgerne/fjernvarmekunderne, hvad der sker med deres interesser i at få billig, fossilfri varme fra det varme vand i undergrunden.
Ca. 2 km under os er vandet 60-80 grader varmt og det kan hentes op, afkøles og pumpes tilbage igen til en meget fornuftig pris.
Hillerød forsyning har bekostet en dyr undersøgelse som viser at det meste af Nordsjælland er velegnet til formålet.
Forsyningens bestyrelse har smølet med at få sat gang i arbejdet siden 2012, og i år udløber vores tilladelse til at bore fordi der ikke sker noget.
AP Møller står på spring for at komme til, og Claus Markussen har budt dem velkommen – så det er ikke hemmeligt.
Jeg synes Venstre og Socialdemokraterne skylder en forklaring på hvad de har gang i – er I ved at forære værdierne i vores undergrund til AP Møller ligesom jeres forgængere gjorde med olien ? Det er vel rimeligt at få en offentlig debat inden bestyrelsen og kommunen træffer sin hemmelige beslutning 31. oktober.