Enhedslisten er med i budgetforliget – en opdatering

Som du kan læse længere nede på hjemmesiden var vi ikke med i budgetforliget i første omgang men inden vedtagelsen af Hillerød Kommunes budget for 2019, fik kommunen 7,5 millioner kroner som kompensation for ændringen i udligningssystemet, og da der samtidig blev fundet ekstra luft i servicerammen, var det muligt at droppe upopulære besparelser i budgetforliget. Blandt andet den halve times ekstra undervisningstid for lærerne.
Der blev også råd til den såkaldte klippekortsordning på plejecentrene. Der bevilliges således aktivitetsmidler på plejecentrene på 1,66 millioner kroner i 2019 og 1,1 millioner kroner i 2020.
Nyheden og ændringen af budgetforslaget, fik SF og Enhedslisten til at bakke op om det budgetforliget med Venstre, Socialdemokratiet, Radikale, Dansk Folkeparti og Konservative.
Tue Tottzen fra Enhedslisten sagde til pressen at nok har man har høvlet to knaster af, i hvert fald for de næste to år. Jeg klapper ikke i mine hænder, men det bliver et ja herfra, sagde Tue Tortzen , som også kunne glæde sig over, at det nu skrives ind i budgettet, at byrådet skal arbejde videre på at finde penge til at gøre Teglgårdssøen til badesø.