Fart på cykelstierne

Ved dette års budgetforhandlinger må vi have fart i cykelsti – programmet igen. Det tabte fart i nogle år, men vi er langt fra færdige med at sikre at man kan komme sikkert omkring på cykel. Der er enighed om Milnersvej, men arbejdet bliver udsat fordi det skal passe med separatkloakering. Der er også enighed om øvre del af Brødeskovvej, der skal vi også bare blive enige om at sikre den eksisterende cykelsti der hvor lastbilerne kommer for tæt på.
I Gørløse bygges der 100 nye boliger og der kommer 100 nye arbejdspladser på Rønnegården. Allerede sidste gang Rønnegården blev udbygget lovede vi at sikre Strøvej op til Gørløse så beboere og personale kan gå og cykle i sikkerhed. Nu skal der ske noget , en cykelsti fra Gørløse til Strø skal med på budgettet.
Ligeledes mangler der stadig en sikker skolevej til Alsønderup skole fra Lykkesholm og Bendstrup.
Der skal også findes en løsning på Skansevej eller Jespervej så skolevejen til Kulsvierskolen sikres.
Vi har mange gode trafik- og klimaplaner , men de får jo først værdi når de bliver ført ud i livet.

Billede . Et farligt kryds Jespervej/Skovledet, hvor der mangler cykelstier og bedre markering for både cykler og biler.