Pelle Dragsted om enhedslistens politik og værdier

Pelle Dragsted med erklæring ved valg som Enhedslistens nye ordfører:
·
I Enhedslisten er vi parate til at tage over og forsvare den velfærd og tryghed, hvor Socialdemokratiet svigter!
Men hvis det skal lykkes, kræver det, at vi står sammen med de andre partier til venstre for S.
På vores sommergruppemøde i dag fortalte vores nye politiske ordfører, Pelle Dragsted, om de pejlemærker, han tror på kan genvinde venstrefløjens indflydelse.
Læs dem her ❤️
𝟏. 𝐕𝐢 𝐯𝐢𝐥 𝐯æ𝐫𝐞 𝐝𝐞𝐭 𝐧𝐚𝐭𝐮𝐫𝐥𝐢𝐠𝐞 𝐡𝐣𝐞𝐦 𝐟𝐨𝐫 𝐚𝐫𝐛𝐞𝐣𝐝𝐞𝐫𝐞
Ingen lønmodtagere må være i tvivl om, at venstrefløjen står på deres side og har deres ryg. Hver gang almindelige mennesker støder sammen med den økonomiske elite, skal venstrefløjen stå klar til at kæmpe for det store flertals interesser.
𝟐. 𝐕𝐢 𝐯𝐢𝐥 𝐬𝐢𝐤𝐫𝐞 𝐝𝐞𝐧 𝐠𝐫ø𝐧𝐧𝐞 𝐨𝐦𝐬𝐭𝐢𝐥𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐯æ𝐫𝐞 𝐬𝐨𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐫𝐞𝐭𝐟æ𝐫𝐝𝐢𝐠
Vi kan sagtens gennemføre en effektiv grøn omstilling, der samtidig er social retfærdig. Det er et spørgsmål om, hvem der skal betale regningen, og hvem der høster frugterne.
𝟑. 𝐕𝐢 𝐯𝐢𝐥 𝐠𝐞𝐧𝐯𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐟𝐫𝐢𝐡𝐞𝐝𝐬𝐤𝐚𝐦𝐩𝐞𝐧
Det er ikke højrefløjen, men venstrefløjen, der forsvarer friheden. Friheden til at kunne trække sig tilbage fra arbejdsmarked mens man stadig kan løfte børnebørnene. Friheden til at kunne bo, der hvor man ønsker – også med en almindelig indkomst. Friheden til at kunne tage den uddannelse man ønsker.
𝟒. 𝐕𝐢 𝐯𝐢𝐥 𝐬𝐤𝐚𝐛𝐞 𝐬𝐚𝐦𝐥𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐥 𝐯𝐞𝐧𝐬𝐭𝐫𝐞 𝐟𝐨𝐫 𝐒𝐨𝐜𝐢𝐚𝐥𝐝𝐞𝐦𝐨𝐤𝐫𝐚𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞
Vi har en regering, der fører politik for dem med magt og privilegier. Vi ønsker noget helt andet og derfor skal vi styrke båndene til SF og Alternativet. Der hvor socialdemokraterne svigter, skal vi tage over og vise et politisk alternativ.