aktivist valgkamp sådan

Her er Sinem Demir og Hildur som sammen med Karen har lavet en aktion …. Sinem Demir er vores lokale folketingskandidat….
De afleverer breve til personalet i alle Hillerøds 37 daginstitutioner. I kuverten er der 2 løbesedler. En med “løft lige lønnen “, en med Sinem og så er der 10 chokolademønter…….
Samtidigt så har de sendt en pressemeddelelse som du kan læse nedenfor.
Dagen før delte de løbesedler ud ved uddannelsessteder for pædagogerne og Sosu uddannelsen samt ved sygehuset. Også her blev der delt chokolademønter ud.
Dejlig dag, hvor de blev rigtig godt modtaget.
(andre aktivister har delt ud andre steder og så er vi selvfølgelig på Torvet om lørdagen.
her er pressemeddelsen:

Enhedslisten sender en Kærlig hilsen til personalet i Hillerøds daginstitutioner!
Der er stadig uligeløn i Danmark. En af de største årsager er, at vi underbetaler det meget værdifulde omsorgsarbejde i den offentlige sektor.
Pædagoger og andre i kvindedominerede fag bliver lønnet langt lavere end mandsdomineret arbejde med tilsvarende uddannelseslængde og ansvar. Det er ikke fair. Det var politikerne, der skabte problemet med skævt lønhiarki tilbage i 1969. Det er politikerne, der må afsætte penge til et lønløft til de kvindedominerede omsorgs- og lavtlønsfag.
Der er nedsat en lønstrukturkomite. Men det løser ingenting, hvis ikke der følger flere penge med. Enhedslisten bakker op om de mange bevægelser, der kæmper for ligeløn. Vi vil afsætte 5 mia. kr. til en lige-og lavtlønspulje.

LØFT LIGE LØNNEN!!!