veje og fortove forfalder!!

Dette foto er fra hjørnet af Jagtvej og Funkevej.
Det samme kan man se overalt i kommunen.
Vores veje og fortorve er i dårlig forfatning, ukrudtet gror op gennem belægningerne fordi der ikke bliver fejet og brændt som tidligere.
Samtidig med udliciteringen til Hede Danmark blev halvdelen af vore dygtige vejfolk fyret, og i stedet tages underentreprenører ind som ikke altid har den fornødne erfaring og det grej som skal bruges.
Bjørneklo bliver ikke bekæmpet tilstrækkeligt og breder sig derfor igen, så tidligere indsats er spildt.
Rundt omkring kan man se hvad der ikke var med i kontrakten med Hede Danmark. Det startede med snerydning ved skoler og børnehaver var glemt, men efterhånden dukker mere og mere op som blev klaret før – men nu enten skal på ekstra regning eller ikke bliver gjort.
Det er blevet så slemt at vi har fået ekstra penge til at få ryddet op i ukrudtet – men slet ikke nok til at få skik på det hele igen.
Klaus Markussen påstår at der var rod i tingene, mens Vej og Park var kommunalt. Det var ikke alt som var udpenslet i en beskrivelse- men til gengæld blev tingene gjort fordi både ledelsen og folkene satte en ære i at holde deres kommune i pæn stand. Det blev ikke bedre af at der kom nedskæringer, men det var aldrig så ringe som nu.
Skal vi bruge vores penge på fup- konsulenter og tykke rapporter eller skal vi få klippet hæk, slået græs og lappet huller for de penge der er sat af til vedligeholdelse ?
Skal vi lære af erfaringen : udliciteringen er ikke billigere og den giver dårligere service ?
I Enhedslisten er vi meget glade for at vores valgforbund med SF og Socialdemokraterne har aftalt at hvis vi får flertal så kommer Vej og Park tilbage til et kommunalt selskab – gerne sammen med en af nabokommunerne.
Ved udliciteringen solgte man jo alt vores grej og maskiner på auktion for en slik, så der skal købes stort ind men det må så være en del af lærepengene. Vi har set det med rengøringen som også er kommet tilbage til kommunen : service egner sig bedst til at blive udført af vore egne folk og ledere.

Tue Tortzen
Spidskandidat Enhedslisten