Velkommen til vores nye naboer!

Velkommen til Hillerød

Der har været meget snak om boligbyggeriet i Hillerød og det har sat mange sind i kog. Ikke så meget om de store grønne områder udenom byen – Ullerød Syd og Nord, Favrholm og Dyremosegård, mere om de parkeringspladser, byggetomter, industrigrunde og jernbane- terræn som er blevet til nye, vel-isolerede og klimavenlige lejligheder. En del af dem endda til priser der er til at betale, også for lavtlønnede.

Mens der holder to eller tre biler i carporten til de nye parcelhuse udenfor byen kan familierne i de stationsnære boliger nøjes med en bil fordi det er let at komme til stationen. Selvfølgelig er der eksempler på det modsatte, men når vi bygger fremtidens by skal vi tænke den kollektive trafik ind langt mere ned det er sket i foregående tiders byplanlægning.

Vi kan allerede sige velkommen til flere tusinde nye Hillerød- borgere , og mange vil komme til.

Vi kan også sige velkommen til hundredevis af nye arbejdspladser på Fuji , Novo, Foss , Ellab og andre virksomheder som udvider i Hillerød. Det er arbejdspladser som ikke forsvinder næste gang der bliver økonomisk krise. Det er arbejdspladser som trækker andre med sig.

Når der er mulighed for at få en lejlighed i Hillerød vil mange som arbejder i byen gøre det. De bliver skatteborgere og er med til at sikre råd til den kommunale service.

Derfor er der grund til at sige Velkommen til Hillerød – både til nye borgere og nye arbejdspladser.