Tue Tortzen valgt som spidskandidat

Enhedslistens medlemmer har valgt Tue Tortzen som spidskandidat til kommunevalget i efteråret.
Tue sidder i forvejen i byrådet og udtaler her lidt om sig selv og om vores valgkamp og hvad vi ønsker med vores politik.

”Vi er i gang med en grundig diskussion af vores program for de kommende år, og mens man taler sammen dukker nye kandidater op med friske ideer. Vi har selvfølgelig også en række erfarne medlemmer som gerne vil arbejde videre, så inden sommer kan vi præsentere en stærk kandidatliste”

Han ridser nogen af de vigtigste opgaver op :

”Vi har markeret os meget på miljøområdet. I den kommunale indsats for at spare co2 , undlade at bruge sprøjtegift og skabe bedre betingelser for dyr og planter, og i arbejdet med at gøre Hillerød Forsyning til en del af den grønne omstilling.

Vi støtter bedre normeringer. Max 6 børn til en voksen i børnehaver og max 3 i vuggestuer, det kan ikke gå hurtigt nok, men det skal selvfølgelig passes til behovet i de enkelte institutioner.

Vi glæder os til debatten om hvordan kommunen skal tage imod det stigende antal skolebørn og ældre uden at det går ud over kvaliteten.

Vi har kæmpet imod salg af Horsevænget og Axelhus og vi ønsker Boligkommissionen genoprettet så der bliver kontrol med sundhedsforholdene i udlejningsboliger.

Der sker meget i Hillerød og vi vil arbejde for at der bliver taget godt mod de mange nye indbyggere – samtidig med at vi sikrer plads til flere arbejdspladser så beskæftigelsen sikres for næste generation.”

”Ja, der er sgu nok at gå i gang med og vi håber at vi kan få mindst to mandater i den næste byrådsperiode. Der skal være nogen der ubetinget holder med de små i samfundet. Nogen gange bliver man upopulær når man taler byrådsflertallet imod, men det er nødvendigt fordi der alt for ofte er en borgerlig synsvinkel på det der bliver vedtaget. ” siger Tue Tortzen.

Han er murerarbejdsmand men har i de sidste mange år arbejdet for 3F , som formand i Hillerød og nu som faglig sekretær i Høje Taastrup.

Privat bor han på Slettebakken i Lille Sverige. Fritiden går med lidt husdyrhold, familie og læsning af Dagbladet Arbejderen.