Syrien-demonstration

Demonstration på tirsdag d 31. kl 16-18 på Torvet i Hillerød
Håber I kan komme og bakke op.
Syrere i Hillerød inviterer til demonstration for flygtninges rettigheder: Syrien er IKKE sikkert!
Mellemfolkeligt Samvirke, DFUNK, Fællesinitiativet mod Racisme og Amnesty International har taget initiativ til at der afholdes aktioner i byer landet over den 31. august og tusindvis af danskere møder op for at protestere imod regeringens planer om at sende syriske flygtninge tilbage til Damaskus og omegn. Hillerød er selvfølgelig med.
Selvom dette er en tid, hvor fokus er rettet på Afghaneres sikkerhed, så er syrernes situation stadig usikker, og deres kamp fortsætter. Syrerne har startet en kamp for en retfærdig flygtningepolitik, som forhåbentlig med tiden vil samle mange forskellige grupper, heriblandt Afghanere.
Hvis vi skal ændre den vej udlændingepolitikken bevæger sig i, kræver det at vi bliver virkelig mange der samler kræfterne.

Demonstrationen i Hillerød stiller sammen med den landsdækkende protest d 31. august, følgende krav til regeringen:

• Det er helt uforsvarligt at ville sende flygtninge til Syrien. Før der er sikkert, skal ingen vende tilbage.

• Danmark skal ikke foretage udsendelser til Syrien eller presse nogen til at udrejse ’frivilligt’.

• Danmark skal følge anbefalingerne fra FN – og IKKE gå enegang ift. Syrien

• Danmark skal være sikkert og trygt for flygtninge.

Til demonstrationen vil der være taler kl 16 – 17 og der vil være et optog gennem gågaden kl 17 og tilbage til Torvet igen kl 17.30 hvor demonstrationen slutter kl 18. Inden og under demonstrationen tegnes røde hjerter med kridt over hele byen.
Begivenheden kan findes på Facebook her: syriendemo facebook