Mindre biltrafik i Hillerød – P-pladser udenfor byen!

Karl Erik Rasmussen har lavet nedenstående debatindlæg.
Billedet er af stedet hvor Karl Erik mener der kan være P-plads ved Trollesmindealle.
Karl Erik sidder i bestyrelsen i Enhedslisten Hillerød.
han skriver:

Der vil fortsat være trængsel af biler igennem Hillerød Centrum. Trængslen vil sikkert ikke blive mindre efterhånden som der kommer flere el-biler og andre el-køretøjer.
Den eneste måde der er for at formindske trængslen på, er ved at begrænse den individuelle biltrafik igennem byen og ind i byen.
En måde for at få mindre biltrafik er ved at have P-pladser udenfor bymidten.

Som supplement til P pladsen ved Teglgårdssøen er det en god ide at placere en P-plads ved Trollesmindealle vest for Bøllemosen og syd for det kommende Frederiksbro kvarter. Der kan være indkørsel fra Trollesmindealle, der har direkte forbindelse til vejnettet ud og ind af byen. Der kan blive gå adgang igennem Frederiksbro med den eksisterende tunnel under Roskildevej direkte til Slotsarkaderne.
P pladsen på dette sted kunne også være for turistbusser, hvis der etableres afsætning og opsamling tæt på Slottet.
Lidt visioner for fremtiden kunne være at begynde på forsøg med mere offentlig transport i bymidten.
Flere og flere byer laver forsøg med førerløse automatiske el-busser. Det kunne man også gøre i Hillerød.

Forestil jer, at der kørte en sådan bus fra parkeringen ved Teglgårdssøen forbi stationen og videre af Nordre Banevej, Helsingørgade og Slotsgade til Frederiksborg Slot. Bussen skal selvfølgelig have forkørselsret i forhold til biltrafikken på det første stykke og der skal være en fast bane i gågaderne. Movia har allerede forsøg i gang i Køge og der er forsøg på vej i København.
Kom også i gang i Hillerød.