Fra Fællesliste til Enhedsliste opstilling – her er kandidaterne.

På billedet ser du et en række af de stærke kandidater, vi har valgt til at stille op til kommunalvalget.

Tue Tortzen, murerarbejdsmand
Nanna Kjær, sygeplejerske
Stig Hansen, spildevandsoperatør (ikke på billedet)
Tobias Knudsen, fiskehandler
Anne Mette Nielsen, sygeplejerske
Boris Keseric industriarbejder
Hanne Gram, gartner, forhandlingssekretær 3F
Michael Juel Mortensen, arbejdsleder (ikke på billedet)
Karl Erik Rasmussen, elektronikmekaniker
Kamal Ouad, selvstændig

Der er sideordnet opstilling, så vælgerne afgør hvem der kommer i byrådet.
Tue Tortzen blev valgt til spidskandidat, Nanna Kjær nummer 2 og Stig Hansen som nummer 3.

Som du måske bemærker er en række af dem folk der tidligere har stillet op på Fælleslisten, men som tidligere udmeldt, bliver der ikke nogen liste T at stemme på i Hillerød til kommunevalget i november.

Fælleslisten og Enhedslisten har besluttet at mange års godt samarbejde nu bliver til en sammenslutning, og derfor stilles der op på Enhedslisten, liste Ø.

På vores opstillingsmøde tidligere i år, blev Fælleslistens gamle valgprogram gennemgået og fornyet.
En del af Fælleslistens program er gennemført, bl.a. en række cykelstier, bedre affaldssortering og mere boligbyggeri.
Men der opstår hele tiden nye problemer, Vi mangler mindst et plejehjem og sundhedscentret er allerede for lille.
Desuden er der brug for forbedringer for vores børn, da der er for få voksne til at tage sig af dem og der er sparet for meget på mulighederne for at udfolde sig.
Men de mange nye borgere giver større skatteindtægter, og dermed mulighed for at gennemføre nogen flere af vore ønsker til en god kommunal service.
Salg af byggegrunde giver samtidig luft til at få udført nogen af de anlægsopgaver vi ønsker os, bl.a. cykelstier og trafiksikring, vedligeholdelse af bygninger og veje.
Det gælder om at trække nye virksomheder til kommunen så der er arbejde til flest mulige – også i næste generation. Men det kræver en fast hånd, for at sikre at mulighederne ikke spildes på skattelettelser til de bedst stillede sådan som de borgerlige drømmer om.

Fremgangen skal bruges til nødvendige opgaver og fælles velstand og trivsel. Fælleslisten har kæmpet indædt mod udlicitering af rengøring, Vej og Park og støtte til folk med særlige vanskeligheder.
Nu har de øvrige partier indset at det ikke duede med rengøringen, næste skridt er: Vej og Park tilbage til kommunen. Der er mange opgaver som vi kan bruge private firmaer til, men den daglige rengøring, vedligehold af veje og grønne områder og social omsorg – det er opgaver som løses bedst af kommunen selv.

Det nye program er færdigt og ligger her på hjemmesiden.