For fede til at fejle – Hvad gør vi ved Danske Bank & Co?

Kom til offentligt møde, med:
Christoph Ellersgaard, eliteforsker: Magteliten og storbankerne
Pelle Dragsted, finans- og økonomiordfører (Ø):Hvad stiller vi op med bankerne?

Tirsdag d. 27. november kl. 19.30-21.30
Røde Hus, Holmegårdsvej 2
3400 Hillerød

Finanssektoren er domineret af nogle få storbanker: Danske Bank og Co. Det er farligt for samfundet. Under finanskrisen trådte staten til. Skatteyderne garanterede for dem. Det kostede os milliarder.
Hvad er takken? Voksende gebyrer og mere til aktionærerne. Storbanker er siden krisen blevet afsløret i at medvirke til skattesnyd. Danske Banks hvidvaskning er ikke alene en skandale. Den er en økonomisk trussel mod samfundet. Danske Bank er for stor til at falde! Er den fed nok til at stå imod bøderegn, kundeflugt og eventuelle sanktioner?
Der bliver ofte spurgt til ansvaret. Det handler mest om bankdirektører og bestyrelsesformænd. Men hvilken rolle har magteliten spillet i udviklingen af en finanssektor, der er vokset samfundet over hovedet?
Hvad stiller vi op med bankerne? Det skal ikke længere være: næsten betingelsesløse statsgarantier, ro på og se fremad! Løsningerne handler om gennemgribende reformer af den finansielle sektor.
Arr. Enhedslisten Region Hovedstaden, Enhedslistens folketingsgruppe og Politisk-Økonomisk Udvalg