Drama omkring bestyrelsen i Hillerød Forsyning.

På et ekstraordinært bestyrelsesmøde i Hillerød Forsyning valgte bestyrelsesmedlem Rasmus Visby at trække sin ud af bestyrelsen.
Rasmus Visby er kendt for et langt og sejt arbejde for at finde fejl og forsømmelser i Forsyningen og fik det højeste stemmetal ved valg til bestyrelsen i efteråret- nemlig 713 stemmer.
Han har udtalt at hans valg hovedsageligt beror på den nye bestyrelsesformand Tue Tortzens måde at bestyre sin formandspost på. Tue er byrådsmedlem for Enhedslisten.
Tue har til pressen udtalt at ”det har jeg ikke så meget at sige til. Det er jo hans synspunkt. Vi afholdte netop et ekstraordinært bestyrelsesmøde i går, fordi Rasmus Visby havde fremsat en række forslag til en procedure for Hillerød Forsyning. Han havde en masse indvendinger, som bestyrelsen faktisk var enige i at imødekomme. Desuden at han har påvist nogle ting, der skulle rettes, og vi kunne bestemt godt have brugt ham i bestyrelsen, men det her er ganske simpelt ikke redeligt. Når man stiller op til et valg, så synes jeg også man må tage sit ansvar på sig og udøve det hverv, man bliver valgt til. Og jeg synes ikke, der er en rimelig begrundelse”
Rasmus Visby har udtalt at nu fortsætter kampen udenfor Forsyningen.
Forsyningen har meddelt at der udskrives nyvalg og at der denne gang skal vælges suppleanter så en lignende situation med nyvalg undgås.
Desuden vil man radikalt udvide dem der kan stemme til også at være folk der bor i lejlighed.
Tue Tortzen her i pressen sagt at :– Vi vil have lavet det om, så alle kan stemme. Også dem der bor til leje. Det har været et demokratisk problem, at kun husejere kunne stemme. Som en del af en række af nye tiltag i Hillerød Forsyning, vil vi nu gerne sikre, at lejerne også har indflydelse, så alle, der er kunder hos forsyningens to aktieselskaber, har noget at skulle have sagt….