Mindeord fra Tue Tortzen

Medlem af Regionsrådet Torben Kjær er død. Torben var Hillerød- dreng fra Fredskovhellet, gik på Byskolen og boede i Hillerød hele sit liv. Allerede som barn var hans liv præget af kraftig sukkersyge men han tog det som det var og levede et godt drengeliv sammen med os andre. Han var min første makker da vi var bude hos Hoyer Olsens boghandel sidst i 60-erne.

Torben blev uddannet som landmåler og arbejdede indtil han blev blind af sukkersygen omkring 30 år alderen.

Det er jo et alvorligt handicap men Torben gav ikke op, han blev mere og mere aktiv for blinde og andre handicappedes rettigheder og samtidig politisk i Enhedslisten. I løbet af de mange år i Hillerød Handicapråd og Regionsrådet , fik Torben mange sager igennem til gavn for handicappede, og ved sit eksempel viste han at man godt kan få politisk indflydelse på trods af fysiske besværligheder.

Torben gav ikke op så let, han klarede mange private opgaver selvom han var blind. Men han måtte dog bede om hjælp engang han var gået i gang med at lægge fliser i sin have….

Vi har mistet en flittig og solidarisk kammerat som gjorde hvad han kunne for at hjælpe de små i samfundet. Ære være Torbens minde.

Enhedslisten i Hillerød Kommune Tue Tortzen

Torben Kjær er død.

Vores seje og vedholdende medlem Torben Kjær er død.
En sej kammerat som i sit arbejde lokalt og i sit arbejde vedvarende kæmpede for de svage.
Skarp og med indlæg i lokalpressen om handicapvilkår og af kommunen – aktiv til det sidste.
Vi vil savne ham!
Han var politisk aktiv som Regionsmedlem for enhedslisten ind til for et par år siden hvor han trak sig tilbage.
Også her med karpe indlæg.
Internt i afdelingen var han en af de medlemmer der var hurtig på tasterne når der blev skrevet ud -især hvis beskeden var forkert eller bare noget han var uenig i. Torben var jo blind.
Tak til Torben for aktiv deltager – for kloge snakke og bidrag med gode ideer. Hvil i fred.
Kontaktperson for Enhedslisten Hillerød Johnny Christiansen

Grundlovsdag med Pelle Dragsted i Hillerød

Det er muligt at høre Pelle Dragsted holde Grundlovstale i Hillerød her d. 5 juni på Grundvigs Højskole
Frederiksværksgade 147, Hillerød.
Arrangementet er fra kl 15 – 18.45. Der er fri entre og Pelle er på kl 18.00
før ham er spidskandidat Sigrid Friis Frederiksen (RV) og talk m. satiriker og podcastvært Lasse Dein – elevoptræden mmm

link her– Grundlovadag Grundtvigs højskole

Hør Morten Ting om Israel /Palæstina

Fredsinitiativet har arrangeret offentligt møde med Morten Ting
Onsdag den 22. maj kl.17-19 i kantinen/aulaen på
Frederiksborg Byskole, Carlsbergvej 13, Hillerød

Kulturhistorikeren, lektor emeritus Morten Thing
Vil komme med et bidrag til at forstå krigen i Gaza og staten Israels sønderbombning af Gaza i lyset af begge parters århundreder lange historie. Er fred mulig?

Du kan stemme nu – se her hvor!

Bor du i Hillerød kan du stemme nu – og frem til 6 juni – og så d 9 juni på valgdagen
find dit pas, dit sygesikringsbevis eller kørekort og mød op her:
Biblioteket i Hillerød mandag tirsdag onsdag torsdag 10 -18 fredag og lørdag 10 – 15
Skævinge bibliotek mandag og onsdag 12 – 17 og torsdag 9 – 14
Rådhuset i Hillerød – ma ti 10 -15 to 10 – 18 fr 10 – 13

Du kan stemme på alle kandidaterne uanset hvor du bor – her er samtlige kandidater fra Enhedslisten ;

Vi du vide mere så se pa det her link:
Det mener vi om EU

Vælg Velfærd

Enhedslisten vælger velfærd, og siger stop til forringelserne af vores
skoler og daginstitutioner, sundhedssektor, offentlige transport, ældreområdet og socialområdet.
Den 12 april var vi nogle stykker på gaden og dele ud med dette budskab og mødte kun velvilje – tak.