forbedringer i sikkerhed omkring Hammersholt

Byrådet har vedtaget at der skal laves en helhedsplan for Hammersholt- området. Den skal bl.a. omhandle trafikforholdene, og det er godt at der kommer focus på dem.

Siden vi sidst i `90 erne fik anlagt Brødeskovvej- cykelstien fra Banedæmningen forbi Brødeskov skole til Lyngevej har forholdene ændret sig.

Der er kommet flere store lagervirksomheder til det gamle teglværksområde, og derfor kører der mange store lastbiler langs med cykelstien. En del af vejen er der en bred rabat, men på flere strækninger kommer lastbilerne helt tæt på stien så der opstår farlige situationer hver dag. Det er nødvendigt med et rækværk eller autoværn på disse strækninger.

Bytur med Tue

Velkommen til Hillerød
Der er kommet mange nye borgere til Hillerød – og der sker store forandringer i bymidten og ude omkring.
Derfor inviterer Enhedslisten alle der har lyst til en rundtur i byen, med små ophold, hvor vi fortæller historie og anekdoter fra livet i byen – og lægger op til debat om hvad er skal ske fremover.

Vi mødes på Torvet 1 juli kl 17 og går ned gennem Slotsgade, mens vi kigger på arkitektur fra gammel og nyere tid