OK18 står stille – her er enhedslistens holdning

De offentlige arbejdsgivere sidder med armene over kors i forhandlingerne. De vil ikke give lærerne en arbejdstidsaftale. De vil ikke sikre frokostpausen. De vil ikke hjælpe med ligeløn. De vil ikke give et generelt lønløft eller garantere reallønnen. Det skal vi ikke finde os i. Der er rigeligt råd til forbedringer.

Læs Enhedslistens nye folder om OK18

Folder Der Er Råd OK2018 Web

Offentlig ansatte har rejst en række rimelige krav efter mange års ekstremt magre overenskomster. Fagbevægelsen holder fortsat fast i musketer-eden, hvor man støtter hinanden i kravene. Det er afgørende, at alle i fagbevægelsen bevarer enheden og ikke lader sig lokke til enegang.

Arbejdsgivernes panser skal nedbrydes, og intet er bedre end et tryk fra arbejdspladserne. Presset skal komme fra alle sider i stat, kommuner og regioner. Aktioner, markeringer og udtalelser fra landets offentlige arbejdspladser kan påminde alle om, at kravene skal indfries.

Enhedslisten har lavet en helt ny folder om ”OK18: Der er råd – Stå sammen”. Vi har også lavet en række frække plakater sammen med SUF, som du kan printe og bruge.

Gang i velfærdsbevægelsen
En række københavnske fagforeninger har dannet ”København for velfærd”. De kræver 6 milliarder kroner ekstra til kommunal velfærd.

De har planlagt en demonstration 7. marts foran Kommunernes Landsforening (KL) for at få KL til at forlange penge af regeringen.

Anders Olesen
Faglig koordinator i Enhedslisten